بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ در ایران کدام است ؟

ویرلن روش‌های جدید و تاثیرگذار تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ در ایران را معرفی کرد.

طبق آخرین مقالات سایت ویرلن، استفاده از پتانسیل های رپورتاژ آگهی برای سئو سایت و بازاریابی محتوا بهترین روش تبلیغات اینترنتی در ایران محسوب میشود.

همچنین استفاده از پلتفرم اینستاگرام برای اینفلوئنسر مارکتینگ ، تبلیغات گوگل برای حضور قوی تر در نتایج گوگل و دیجیتال مارکتینگ با استفاده از شبکه های اجتماعی پرطرفدار مانند لینکدین، واتس‌اپ و توییتر میتواند بهترین تاثیرگذاری را برای برندینگ و افزایش فروش شما داشته باشد.

 

در مقاله چگونه از بازاریابی سنتی به دیجیتال مارکتینگ کوچ کنیم ، ما متوجه شدیم که انقلاب دیجیتال مارکتینگ تازه آغاز شده است.

دیجیتال مارکتینگ فرصتی فوق العاده برای تعامل با مصرف کنندگان فراهم کرده است، اما بسیاری از شرکت ها پتانسیل کامل آن را درک نمی کنند. اگر شرکت شما هنوز عمدتا به روش های کاری که ده سال پیش به شما خدمت کرده است متکی باشد، زمان تغییر سریع، فرا رسیده است.

 

امروز چه روشی در دیجیتال مارکتینگ جواب می دهد؟

شرکت های پیشرو در سه بخش سرمایه گذاری می کنند که اساسا مدل بازاریابی را متحول کرده اند:

 

  • دسترسی به مقدار زیادی از اطلاعات آماری در لحظه، برای استفاده در کمپین ها
  • توانایی در ایجاد روابط طولانی مدت و چند کاناله با مصرف کنندگان
  • انعطاف پذیری برای پیاده سازی مفاهیم متعدد و جمع آوری بازخورد آنی از مشتریان

بخش تبلیغات فیسبوک و  BCG با شرکت های برجسته ای در گستره ی وسیعی از صنایع مختلف شریک شدند تا تکنیک های دیجیتال مارکتینگ پیشرفته را به عنوان یک چالشِ کسب و کار پیاده سازی کنند.

در این مقاله نمونه هایی از شرکت هایی را که افزایش سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتال را آغاز کرده اند، به اشتراک می گذاریم و تغییراتی را که شرکت ها باید برای کسب ارزش فوق العاده ی دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنند، معرفی می کنیم.

اما چرا اکنون زمان تغییر است؟

راه های ارتباط مصرف کنندگان با رسانه ها، در سال های اخیر به طور چشمگیری تغییر کرده اند بنابراین رویکرد های بازاریابی باید بر اساس آنها بازتولید شوند. این تغییر به درک محیط جدید کمک می کند.

رفتار مصرف کننده به سرعت در حال تغییر است. روزنامه ها و مجلات چاپی برای نسل جوان دیگر جذابیت ندارد و اغلب مردم رسانه های دیجیتال را ترجیح میدهند ، و تلویزیون نیز عرصه را از دست خواهد داد. این بدین معنا نیست که مردم رسانه ها را دیگر دنبال نمیکنند. برعکس، مشاهده و پیگیری رسانه ها در سال های اخیر افزایش یافته است. اما مردم فقط وقت کمتری صرف رسانه های سنتی می کنند. در اروپا، طبق آمار، میزان کلی تماشا، از ۴۴ ساعت در هفته در سال ۲۰۰۹ به ۴۸ ساعت در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است، اما رسانه های سنتی ۲٫۵ ساعت کاهش داشته در حالی که مصرف دیجیتالی ۶٫۵ ساعت افزایش یافته است.

داده های فیسبوک نیز نشان می دهد که در ایالات متحده، یک فرد معمولی در حال حاضر حدود ۶۰ دقیقه  روزانه در فیسبوک، اینستاگرام و مسنجر وقت صرف می کند.

دانش مصرف کنندگان نیز از نظر دیجیتالی بیشتر شده است و حالا مردم به طور فزاینده ای در مقابل تکنیک های بازاریابی سنتی و محتوا و پیام های مزاحم یا غیر مرتبط کم صبرتر هستند. به گفته کارشناسان دیجیتال مارکتینگ، بیش از ۲۵ درصد از کاربران گوشی های هوشمند، بلاک کننده های تبلیغاتی را نصب کرده اند، و این رقم به سرعت در حال افزایش است.

هنگام انتخاب محصولات و خدمات جدید، مصرف کنندگان بیش از پیش به پیشنهادات افرادی که می شناسند و اعتماد می کنند، تکیه می کنند. پیشنهادهای افراد اکنون پنج برابر بیشتر از بازاریابی برند، مورد استفاده قرار گرفته است.

 

در مقاله دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در واتس‌اپ یادگرفتیم که چگونه از واتس‌اپ برای تجارت و بازاریابی استفاده کنیم.

زمانی که صحبت از دیجیتال مارکتینگ در شبکه های اجتماعی به میان می‌آید، تبلیغات در فیس‌بوک ، اینستاگرام و یا تبلیغات در توییتر به ذهنمان می‌آید اما امروزه اپلیکیشن‌هایی چون واتساپ و تلگرام نیز‌ جایگاه خوبی در دنیای دیجیتال مارکتینگ برای خودشان کسب کرده‌اند.

شبکه‌های اجتماعی محلی مناسب برای بازاریابی و تبلیغات هستند در نتیجه هروز برند ها و استارت آپ های بیشتری از پلتفرم هایی مثل واتس‌اپ بیشتر برای تجارت و برندینگ استفاده میکنند.

اما چگونه می‌توانیم به‌طور موثر و مفید از واتس اپ برای تجارت و تبلیغات اینترنتی استفاده کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش در ابتدا کمی به معرفی آن می‌پردازیم.

واتس‌اپ WhatsApp در ۱۰۹ کشور ۵۵/۶ درصد کاربر دارد و تا فوریه ۲۰۱۴ که فیسبوک آن را به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری کرد، به صورت یک نهاد مستقل و مجزا فعالیت می‌کرد. واتس‌اپ ورژن‌هایی برای اندروید، آیفون، مک و ویندوز دارد اما اکانت شما تنها با شماره موبایل شما فعال می‌شود و برای ساخت پروفایل می‌توانید مستقیماً از اکانت فیسبوک‌تان استفاده کنید.

شاید بهترین دلیل دیجیتال مارکتینگ در واتس اپ این باشد که احتمالا بسیاری از مخاطبان شما از واتس اپ استفاده می‌کنند و همچنین بسیاری از کاربران اپ‌های پیام‌رسان انتظار دارند که طی دو سال آینده از چت بیشتر برای برقراری ارتباط با بیزینس‌های مختلف استفاده کنند.

 

در مقاله دیجیتال مارکتینگ با تبلیغات کلیکی در گوگل متوجه شدیم که تبلیغات کلیکی گوگل یا تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک گوگل Google AdWords چیست؟

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات در موتورهای جستجوگر یکی از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات پرداخت برای کلیک یا همان PPC می باشد.

این ابزار بازاریابی اینترنتی به شما امکان قرار دادن تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل برای بیشتر دیده شدن و کلیک خوردن لینک‌هایتان را می دهد. برای مثال شما برای کلمه کلیدی مورد نظر ، هزینه می‌پردازید، در این حالت موتورهای جستجوگر موظف به نمایش لینک شما (نه لزوما در جزو اولین نتایج) در جستجوهایی که شامل این کلمه کلیدی می‌شوند، می‌باشند.

درواقع در تبلیغات کلیکی گوگل هر زمانی که تبلیغات شما کلیک بخورد، یا بازدید کننده‌ای به وبسایتتان مراجعه کند، باید به این موتورهای جستجوگر هزینه‌ای بپردازید. اگر PPC شما به درستی عمل کند، این هزینه ناچیز خواهد بود. زیرا همانطور که می‌توانید تصور کنید این بازدید کاربر، ارزش بیشتری نسبت به هزینه‌ پرداختی برای کلیک او را دارد. به بیان دیگر اگر شما برای هر کلیک ۳ دلار بپردازید، و بازدید آن کاربر منجر به خرید ۳۰۰ دلاری او از وبسایتتان بشود، در این حالت شما سود فراوانی را کسب کرده‌اید.

برای راه‌اندازی کمپین موفق تبلیغات در گوگل موارد بسیاری را باید در نظر بگیرید:

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب
  • سازماندهی این کلمات کلیدی در کمپین‌های تبلیغاتی
  • آماده سازی PPC برای صفحه فرود یا همان Landing Page
  • سازماندهی لندینگ‌پیج مناسب برای نرخ تبدیل‌های بهینه

پیشنهاد میکنیم اگر بدنبال مقالات جدید حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو سایت هستید مقالات آموزشی سایت ویرلن را از دست ندهید.

طراحی آشپزخانه کلاسیک

سیوان رحمتی

از همون دوران دبیرستان ، تو فکر داشتن کسب و کار اینترنتی بودم و همیشه آرزوم بود سایتی پر مخاطب داشته باشم ، عاشق تولید محتوام و کارشناسی کامپیوتر خوندم . فعلا مشغول عملی کردن ایده هام هستم ☺️، به نظرم خیلی تاثیر گذار و قدرتمند ظاهر شدیم ، امیدواریم با کمک شما مخاطبین عزیز بتونیم خدمات متمایزتری ارائه بدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن