نتایج استفاده از موتور رندر تجسم معماری در سال 2018

نتایج استفاده از موتور رندر 2018

گروه CGarchitect بررسی کرده است که هم اکنون کدام موتورهای رندر در صنعت تجسم معماری arch-viz بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. با ما همراه باشید.

آمار رندرینگ تجسم معماری در سال 2018 در واقع یک به روز رسانی برای نتایج رندر 2016 می باشد که در بین تاریخ 30 نوامبر 2017 تا 3 فوریه 2018 توسط انجمن CGarchitect جمع آوری شده است. این نظرسنجی در بین گروه های مربوط به موتورهای ریل تایم و تجسم معماری (arch-viz) فیسبوک برگزار شده و در مجموع 2063 پاسخ نیز دریافت گردیده است. محققان تخمین زده اند که تقریبا 150 هزار نفر در صنعت تجسم AEC (معماری، مهندسی، و ساخت و ساز) مشغول به کار هستند.

در ابتدا نگاهی به نتایج بدست آمده در سال 2016 می اندازیم:

 (شما در حال حاضر از کدام موتورهای رندر در پروداکشن استفاده می کنید؟ (بدون احتساب اهداف آزمایشی)

2018 Architectural Visualization Survey

همانطورکه مشاهده می کنید، موتور V-Ray (پیشرفته و ریل تایم) در صنعت تولید توسط 84 درصد از کاربران مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان محبوب ترین موتور رندر در سال 2016 شناخته شده است.

همچنین شاهد هستیم که موتور Corona با در نظر گرفتن این حقیقت که اولین نسخه ی آن برای نرم افزار تری دی مکس در تاریخ 25 فوریه 2015 عرضه شد تقریبا 20 درصد محبوبیت بدست آورده است. این موتور رندر در سال 2014 به عنوان نسخه ی آلفا منتشر شد و به سرعت پله های ترقی را طی نمود.

سال 2015 همچنین سالی بود که هنرمندان تجسم معماری از آنریل انجین در تجسم سازی های خود شروع به استفاده از آن نمودند. رندرینگ سریع، ایجاد تعامل و پویایی، و ظهور واقعیت مجازی یک پیشرفت بزرگ برای این صنعت محسوب میشد، اما این تنها اول کار بود!

حالا نگاهی به آخرین نتایج بدست آمده خواهیم انداخت:

(شما در حال حاضر از کدام موتورهای رندر در پروداکشن استفاده می کنید؟)

2018 Architectural Visualization Survey

طبق این آمار، موتور V-Ray هنوز هم در صنعت تجسم معماری پیشرو می باشد. تعداد بسیار زیادی از کاربران از موتور V-Ray Advanced در تجسم سازی بهره میبرند. همچنین می توانیم ببینیم که با توسعه ی سریع تر V-Ray RT (ریل تایم) و GPU های سریع تر به همراه حافظه ی RAM بیشتر، این موتور رندر 8 درصد نسبت به سال 2016 پیشرفت داشته است.

موتور Corona نیز با بدست آوردن 10 درصد بیشتر از کاربران، جایگاه خود را در بازار محکم تر کرده است. لازم به ذکر می باشد که در نوامبر 2017 شرکت Render Legion که سازنده ی موتور رندر Corona محسوب میشود توسط شرکت Chaos Group خریداری شد.

هم اکنون هر دوی موتورهای V-Ray و Corona تحت اختیار شرکت Chaos Group قرار دارند.

در این آمار، همچنین مشاهده می کنیم که 10 درصد بیشتر از هنرمندان تجسم سازی از آنریل انجین به عنوان موتور رندر اصلی خود استفاده می کنند. رندرینگ ریل تایم در این موتور نه تنها به دلیل بهره گیری از سخت افزار قوی تر، بلکه بخاطر توسعه سریع تر در UE4 در حال بدست آوردن محبوبیت بیشتری می باشد، زیرا امکان استفاده از نورپردازی حجمی (volumetric) و نورپردازی سراسری (GI) بهتر در آن وجود دارد.

دلیل دیگری که سبب افزایش محبوبیت آنریل انجین شده است، از نظر ما استفاده از ابزار ایمپورت مستقیم صحنه ها از نرم افزار های محبوب 3D می باشد که Datasmith نام دارد. همچنین منابع آموزشی بیشتری در زمینه ی استفاده از آنریل انجین در صنعت arch-viz وجود دارد که خود باعث افزایش محبوبیت آن نزد کاربران شده است. ما می توانیم انتظار داشته باشیم که این تعداد در چند سال آینده افزایش داشته باشد.

همانطورکه پیداست، اگر نتایج آماری زیر را بررسی کنیم:

(در حال حاضر شما از چه موتورهای رندری برای تست و کسب تجربه استفاده می نمایید؟)

2018 Architectural Visualization Survey

آنریل انجین در این آمار پرطرفدار ترین محیط تست در تجسم معماری می باشد که در پشت سر آن، موتور Corona قرار دارد. ما همچنین احتمال میدهیم که موقعیت و جایگاه شرکت Chaos Group، که دو تا از محبوب ترین موتور های رندر بازار امروزی را کنترل می کند و جایگاه آنها را برای چندین سال آینده بدون تهدید نگه می دارد.

موتور آنریل انجین نیز محبوبیت بیشتری به عنوان یک رندر ریل تایم برای arch-viz در سالیان آتی بدست خواهد آورد. ما فکر میکنیم که هر دو مسیر تجسم معماری، یعنی ریل تایم و آفلاین در آینده نیز وجود خواهند داشت. برای دریافت جدیدترین اخبار و مقالات سافت ساز را دنبال کنید.

طرفداران انجین های وی ری و کرونا و آنریل منتظر نظرات ارزشمندتون هستیم .

2018 Architectural Visualization Survey

CGarchitect checked what Rendering Engines are now popular in arch-viz bussiness.

The 2018 Architectural Visualization Rendering Survey is an update to original 2016 Rendering Survey Responses were gathered between November 30, 2017 and February 3, 2018 via CGarchitect’s community (social media & email newsletter) and through Facebook groups associated with real-time engines and architectural visualization. CGarchitect gathered total 2063 responses. Researchers estimate that there are 150k people involved in AEC (Architecture, Engineering and Construction) visualization.

First, let's look at the results from 2016:

Evermotion Editor's comment: As you can see, V-Ray was used in production by 84% respondents (V-Ray Adv + V-Ray RT), being the most popular rendering engine on the market. We can also see that Corona Renderer gained almost 20 percent in popularity, despite the fact that the first version for 3ds Max appeared on 25th of February 2015 and was developed as alpha during 2014. New player advanced to podium very fast. 2015 was also the year, when arch-viz people started using Unreal engine for visualizations. Fast rendering, interactivity and the rise of VR were very tempting for industry, but that was only the beginning.

Now, let's see the latest results:

Evermotion Editor's comment: V-Ray is still the king of architectural visualization. There is steady number of users that use V-Ray Advanced for visualizations. With the faster development of V-Ray RT and faster GPUs with more RAM we can also see that V-Ray RT usage has risen by 8%. Corona Renderer has stabilized it's position on the market by gaining 10% more users than in 2016. It's worth noting that in November 2017 Render Legion - the developers of Corona Renderer were acquired by Chaos Group, which means that both V-Ray and Corona are now in the hands of Chaos Group.

We also see that there are ten percent more visualization artists that use Unreal Engine in production. Realtime rendering is becoming more popular not only due to faster hardware but also because of fast UE4 development, which brought volumetric lights and better GI during the period. another cause of rising popularity was, in our opinion, introduction of Datasmith - a tool for importing scenes from popular 3d software directly to Unreal Engine. There are also more educational sources showing how to use Unreal Engine in arch-viz production. We can expect that this number will grow even more in the next years. Which is visible, if we check the next infographic:

Evermotion Editor's comment: Unreal Engine is the most tested environment in architectural visualization right now, followed by Corona Renderer. We can expect that Chaos Group position, now controlling two most popular path-tracers on the market, will be unthreatened for the next years. Unreal Engine will be gaining popularity as a realtime renderer for arch-viz. We think that both paths for architectural visualizations: realtime and offline, should co-exist in the predictable future.

We could make this article thanks to courtesy of CGarchitect. For more information, full infographics and detailed data read the full version on CGArchitect.com

منبع خبر : سایت اورموشن Evermotion

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

علیرضا ایزدی

دانشجوی مقطع کارشناسی رشته نرم افزار هستم و در زمینه ی ساخت بازی و CG فعالیت می کنم. علاقه ی زیادی به ترجمه متون انگلیسی دارم و امیدوارم که با آخرین اخبار و مقاله های حوزه ی کامپیوتر بتونم به شما علاقه مندان در این زمینه کمک کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن