انتشار طراحی داخلی Blender برای تجسم معماری

آموزش تردی مکس

شرکت اورموشن اولین مجموعه طراحی داخلی خود را برای نرم افزار Blender منتشر میکند!

امروز یک روز بزرگ است، ما در اورموشن در حال ساخت اولین کالکشن طراحی داخلی برای نرم افزار بلندر هستیم که قرار است در تاریخ 27 مارس منتشر شود. صنعت تجسم معماری به طور پیوسته در حال گسترش است. اگرچه تری دی مکس هنوز هم به عنوان پر استفاده ترین نرم افزار 3D در بین هنرمندان arch-viz شناخته می شود، اما نرم افزارهای جالب دیگری هم وجود دارند که کم کم جای خود را در بین کاربران باز می کنند؛ یکی از آنها نرم افزار Blender است که از نوآورانه ترین نرم افزارهای 3D در بازار محسوب می شود.

بلندر در مجموع قادر است تا کارهای حرفه ای تجسم سه بعدی را انجام دهد، که در حال حاضر این امر توسط هنرمندان زیادی در سراسر دنیا با انتشار آثار حرفه ای ثابت گردیده است. این نرم افزار به یک موتور رندر سطح بالا به نام Cycles مجهز می باشد که قادر به استفاده از رندر CPU یا GPU است و در آخرین نسخه ی خود (2.79) از سیستم کاری مبتنی بر Node به همراه رندر فیزیکی در کنار شیدر Principled BDSF نیز بهره می برد.

اگرچه این مجموعه، اولین کالکشن طراحی داخلی برای نرم افزار بلندر می باشد اما ما تصمیم گرفتیم که عنوان آن را Archinteriors vol. 43 for Blender بگذاریم، زیرا این مجموعه از 10 صحنه تشکیل شده که قبلا برای تری دی مکس و V-Ray ساخته شده بودند و هم اکنون در قالب فایل های .Blend برای رندر با موتور Cycles مورد بازسازی قرار گرفته اند.

ما به طور کلی تمام متریال ها را با استفاده از شیدر Principled BDSF بازسازی کرده ایم که لایه های متعدد را در یک گره ساده ترکیب می کند. این شیدر بر پایه ی مدل اصولی Disney می باشد که همچنین به عنوان شیدر PBR نیز شناخته می شود.

شما می توانید از این مجموعه به روش های مختلفی استفاده نمایید:

  • این مجموعه، یک کتابخانه از دارایی ها (asset) می باشد که حاوی صدها وسیله ی باکیفیت به همراه شیدر و متریال است و برای تجسم سازی های شما مناسب می باشد. شما می توانید آنها را به سادگی به درون صحنه ی خود ببرید.

  • خود صحنه ی این مجموعه می تواند به عنوان یک قالب در پروژه هایتان استفاده شود و شما می توانید مدل های دلخواهتان را در این صحنه جایگذاری

  • کنید. ما در حال حاضر تنظیمات رندر، دوربین، و نورپردازی را برای شما آماده کرده ایم.

  • یا اینکه می توانید از این مجموعه به عنوان یک منبع آموزشی استفاده کنید. می توانید تنظیمات را بررسی کنید و از آنها برای توسعه ی صحنه های داخلی باکیفیت خودتان در بلندر استفاده نمایید.

(در ادامه تصاویری از این مجموعه ی ارزشمند را با یکدیگر مرور می کنیم)

 

دوستان عزیزی که تمایل دارند که مقالات ، مطالب و حتی آموزشهاشون  رو با اسم خودشون در سافت ساز درج شود با ما تماس بگیرند .

Announcing Blender Interiors for Architecture Visualization

We are announcing our first interiors collection for Blender!
Today is a big day – we are announcing our first collection of interiors for Blender to be released on March 27th! Architectural Visualization industry is constantly expanding. While 3ds Max is still the most used 3d software by arch-viz people, there are more interesting 3d apps that are entering the stage, one of them is one of the most innovative 3d applications on the market – Blender.

Blender is totally capable of being used in proffesional 3d visualizations, which was already proven by dozens of artists posting their works worldwide. It is equipped with high quality path-tracing render engine – Cycles, capable of using CPU or GPU rendering, with node-based workflow and PBR approach in the latest revision (2.79) that comes with Principled BDSF shader.

Although it is our first interiors collection made for Blender, we decided to name it “Archinteriors vol. 43 for Blender”, because it comes with 10 scenes that were initially created for 3ds Max and V-Ray, and now are re-made as .blend files for ready to render with Cycles render engine.

We totally reworked all materials, utilising new Principled BDSF shader that combines multiple layers into a single easy to use node. It is based on the Disney principled model also known as the “PBR” shader.

You can use this collection in various ways:

It is an asset library with hundreds of high quality props for your visualizations with shaders and materials. Just put them in your scene
The scene itself can be used as a template for your projects – you can place your own models (or models from other libraries). We already set up render, camera and lighting for you
You can use it as a learning resource, studying all settings and taking them as an entry point of developing your own high quality interior scenes with Blender.
Pre-order Archinteriors vol. 43 for Blender – Scandinavian Interiors for Blender rendered with Cycles render engine and save €30

منبع خبر : سایت اورموشن

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید

امتیاز کاربران: 4.04 ( 8 رای)

علیرضا ایزدی

دانشجوی مقطع کارشناسی رشته نرم افزار هستم و در زمینه ی ساخت بازی و CG فعالیت می کنم. علاقه ی زیادی به ترجمه متون انگلیسی دارم و امیدوارم که با آخرین اخبار و مقاله های حوزه ی کامپیوتر بتونم به شما علاقه مندان در این زمینه کمک کنم.

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن