نورپردازی و رندرینگ جهان واقعی با Arnold

آموزش مایا

 آموزش نورپردازی و رندینگ در آرنولد

Solid Angle’s Arnold f یکی از بهترین انجین های رندر جلوه های ویژه در صنعت می باشد. از آنجا که اولین نسخه ش در سال 1999 منتشر شد ، آرنولد در آگهی های تبلیغاتی ، انیمیشن ها و فیلم های بی شماری مورد استفاده قرار گرفت.

آرنولد راه حل کامل و جامعی Ray Traced / Global Illumination ، مبتی بر فیزیک است و از تکنیک مسریابی Monte Carlo بهره میبرد. این رویکرد، آرنولد را قادر می سازد که هندسه های بسیار بزرگ را به سرعت و کارآمد مدیریت کند ، برخلاف سایر انجین های رندر که نیاز به کش کردن Photon Maps یا Point Clouds قبل از اینکه رندر بتواند شروع کند ، دارند.
برای هر هنرمند نورپرداز ، Look Dev ، سوپروایزور سی جی ، سرپرست ، آؤنولد یکی از مهمترین ابزارها برای یادگیری و استاد شدن است. در طی این دوره ، تمام زمینه های اصلی نرم افزار از جمله : نورپردازی، شیدر ها ، دوربین ها ، ذرات و Volumetrics ، مو و خز ، و تنظیمات رندر ،AOV و تعدای از نواحی فنی مثل استفاده از فایلهای tx ، ass و log را تحت پوشش قرار می دهیم.
در پایان این دوره آموزشی ، شناخت دقیقی از آرنولد و نحوه تولید رندرهای بسیار زیبا با سرعت هر چه تمامتر و به صورت کارآمد را فرا میگیرید. با سافت ساز همراه باشید.

لطفا قبل از دانلود پیش نمایش دوره را مشاهده فرمایید:

این دوره آموزشی را با نهایت سرعت اینترنتتون از سافت ساز دانلود نمایید.
عنوان دوره : FXPHD – ARN201: Real World Lighting and Rendering with Arnold

سطح : متوسط

زمان کل دوره : – ساعت

تعداد فايل هاي تصويري : 22

سال آموزش : 2018

فایل تمرینی :  دارد

مربی دوره : Solid Angle’s Arnold f

نرم افزار :  Arnold – Maya

توضیحات انگلیسی

FXPHD – ARN201Real World Lighting and Rendering with Arnold

Solid Angle’s Arnold is one of the visual effects industry’s top render engines. Since it’s initial release in 1999 Arnold has been used on countless commercials, feature animations and movies. It was the sole renderer used on Gravity, and primary renderer on Pacific Rim, Star Trek into Darkness and The Lone Ranger, as well as being used for large sections of Elysium, Iron Man 3, and Thor: The Dark World.

Arnold is a full Ray Traced / Global Illumination solution, Physically-Based and utilizes Monte Carlo Path Tracing technique. This brute force approach enables Arnold to handle very large geometry sets quickly and efficiently, unlike other renderers which need to cache out Photon Maps or Point Clouds before the render can even begin. For example Arnold rendered upwards of 1 million lights (for the TV show ‘Skins’, VFX by The Mill) and a staggering 5 trillion polygons for the space station in Elysium (VFX by Whiskey Tree).

فصل های دوره

Class 1
The World of Arnold. We briefly cover the history of Arnold, its implementation of Physically Plausible Rendering and how it handles a Linear Colour Workflow. From there we move into lighting, shading and rendering a basic scene enabling everyone to gain a basic understanding of the Arnold workflow and setup.
Class 2
Render Settings. From here we use some predesigned scenes to learn about Arnold’s render settings and how they can be optimized to produce the most realistic results fast and efficiently. We look at Samples, Ray Depth, Motion Blur, System Settings, and Overrides. This will form the basis for all our future lessons and lay the groundwork for producing realistic renders in Arnold.
Class 3
Lighting. We move our attention to lighting. We look first at the extra photographic attributes Arnold brings to pre-existing Maya lights including Degrees Kelvin and Exposure. From there we turn our attention to the extra lights which ship with Arnold, these include Area, Mesh, and IBL (Image Based Lighting). Finally we look at various filters such as Blockers, Gobos and Barndoors.
Class 4
Camera and Per-Object Settings. We start by looking at cameras and the Arnold settings associated with them such as Type, Exposure, Rolling Shutter and Depth of Field. We then transition to looking at Per-Object Settings which enable us to do things such as adjust Shadows, Visibility and Subdivision Settings, and render Curves.
Class 5
Shaders (Part 1). We start a two part study of Arnold shaders. We start with the most common shader, the Standard Shader. From there we look at the Sub-Surface Scatter and Shadow Catcher shaders.
Class 6
Shaders (Part 2) and Textures. In our second lesson on shaders, we examine some of the more utilitarian options including Matte, Motion Vector, Ray Switch, Wireframe, and Utility. From there we look at the various Arnold Textures, Bump and Displacement settings, UserData attributes and the use of MipMaps.
Class 7
AOVs (Arbitrary Output Variables). We take our existing projects and render them out using Arnold’s AOVs. These include various Shader passes: Diffuse (direct/indirect), Specular (direct/indirect), Reflection, Refraction, Emission and various Subsurface Scatter passes. We also look at some of the utility passes including: Normal, Point, Z Depth, Motion Vector, Deep and ID. From there we look at how to create custom passes before moving into Nuke 8 to accurately recombine our renders back into the original Beauty. Finally we use a number of the utility passes to add realism to our composite.
Class 8
Particles. We look at how Arnold works with Particles. We start by examining the limitations of rendering Particles in Arnold, then move on to looking at Particle Sub-Surface Scattering, Sampler Info, Caching, Motion Blur and finally Instancing.
Class 9
Hair and Fur. We move into looking at Hair and Fur, and more importantly how Arnold Renders them. We cover a host of areas including Modes, MPW (Min Pixel Width), Transparency Depth, and general Optimization and Caching techniques.
Class 10
Miscellaneous Topics. We look at a mishmash of topics which are important but did not fit in earlier. We look at Stand-ins, Environmental Fog, Atmospheric Volume Scattering, Make .tx, Batch Rendering, .ass files, kick, and the importance of .log files.

 

دانلود : حجم فایل ها :2.1 گیگابایت :

دانلود رایگان دوره - ویدیوها - پارت1
دانلود رایگان دوره - ویدیوها - پارت2
دانلود رایگان دوره - ویدیوها - پارت3
دانلود رایگان دوره - ویدیوها - پارت4

دانلود رایگان فایل تمرینی - پارت1
دانلود رایگان فایل تمرینی - پارت2

از سرعت دانلود لذت ببرید.

Password is : softsaaz.ir

پسورد : softsaaz.ir
در صورتی که از فعالیت سایت رضایت دارید با حمایت مالی خود ما را در ارائه خدمات هر چه بهتر سایت همراهی نمایید.
تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز
خرید پستی آموزش :

url

  • لطفا براي حمايت از سافت ساز و ادامه روند دانلود رايگان ، آموزشها رو به صورت پستي هم خريداري کنيد.

خانم یادگار

نگین یادگارهستم . لیسانس مدتیه فعالیتم رو در سایت سافت ساز در حیطه تولید محتوا شروع کردم . جذابیت های کار وقتی برای خسته شدن نمیذاره .روزمرگی تکراری رو با تازگی دنیای مجازی و نرم افزار های بروز به یه گذر شیرین تبدیل کردم.

‫2 نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن