آموزش فارسی هودینی از سجاد ربیعی 1 – 15

هودینی فارسی

آموزش فارسی و جامع هودینی

در این مجموعه آموزشی شما با نرم افزار هودینی به صورت اصولی و کاملا مفهومی آشنا میشوید. متاسفانه بیشترین مشکلی که در اکثر منابع آموزش فارسی این نرم افزار وجود دارد این است که آموزشها ، صرفا پروژه محور میباشند و به جای اینکه علاقه مندان را به صورت قدم به قدم با قواعد نرم افزار آشنا کنند از همان ابتدا آنها را با نحوه ساخت انواع افکت ها به صورت کاملا پراکنده آشنا میکنند که این امر باعث سردرگمی آنها میشود و نهایتا منجر به این میشود که بینندگان به جای یادگیری اصول ساخت افکت ها نحوه ساخت آنها را حفظ کنند.
با توجه به ویژگی های خاص این برنامه مانند برخورداری از سیستم نود بیس و پروسجورال یادگیری این برنامه از سایر نرم افزارهای سه بعدی کمی پیچیده تر و متفاوت تر میباشد.

در این برنامه به جای اینکه از ابتدا بخواهیم برخی از افکت ها را که عمدتا در خود نرم افزار به صورت ابزار آماده وجود دارند را یاد بگیریم باید با اصول اصلی و گرامر نرم افزار آشنا شویم. تنها در این صورت است که چیزی رو حفط نمیکنیم و همچنین برای چالش های مختلف جلوه های ویژه خودمون میتونیم تکنیک های جدیدی رو ابداع کنیم.

انشالا در این مجموعه آموزشی قصد دارم تا شما را با همین اصول و قواعد آشنا کنم. این همان روشی است که خودم از ابتدا آنرا دنبال کردم و به نتیجه رسیدم و قصد دارم در این مجموعه حاصل این تجربیات را در اختیارتان قرار بدم.با تشکر از سایت سافت ساز
سجاد ربیعی

 1- در این فیلم توضیحات مهمی راجب نحوه استفاده صحیح از منابع آموزشی هودینی و همچنین این مجموعه آموزشی داده میشود:

دانلود قسمت اول آموزش فارسی هودینی 

2- در قسمت دوم از این مجموعه شما با محیط کاری نرم افزار هودینی آشنا میشوید:

دانلود قسمت دوم آموزش فارسی هودینی

3- در این قسمت از مجوعه آموزشی شما با سیستم های پروسجورال در نرم افزار هودینی آشنا میشوید و همچنین یاد میگیرید چه طور با سیستم Node Base این برنامه کار کنید. در این فیلم با مزایای سیستم های پروسجورال و تفاوت آنها با سیستم های معمولی انیمیشن و جلوه های ویژه آشنا میشوید و در انتهای فیلم هم اولین پروژه Procedural خود را میسازید.

دانلود قسمت سوم آموزش فارسی هودینی

4- این قسمت یکی از مهمترین فیلم های این مجموعه میباشد که در آن با مفهموم Attributes , Variables و Expression آشنا میشوید و یاد میگیرید هر یک چه کاربردی دارد.

دانلود قسمت چهارم آموزش فارسی هودینی

 

5- در قسمت پنجم از این مجموعه شما با نوشتن Expression در هودینی آشنا میشوید و همچنین نحوه کار با برخی از مهمترین توابع و دستورات موجود در Expression را فرا میگیرید. همچنین با تابع Stamp به طور کامل آشنا میشوید . این تابع یکی از پرکارباردتریم دستورات هودینی میباشد.

دانلود قسمت پنجم آموزش فارسی هودینی

6-در این قسمت از این مجموعه شما با برخی دیگر از ندهای پرکاربرد هودینی مانند Group و Voronoi Fracture آشنا میشوید. همچنین در انتهای فیلم وارد مبحث قدرتمند و مهم VOP میشوید و یکسری اصول اولیه آن را فرا میگیرید.

دانلود قسمت ششم آموزش فارسی هودینی

7-در این قسمت ادامه بحث VOP رو ادامه خواهم داد و همچنین نحوه کار با برخی از Loop های دیگر هودینی رو یاد میگیرید. همچنین در این قسمت یک پروژه کاربردی هم خواهیم داشت که در این پروژه از تمامی مواردی که در این فیلم آموزش میدهم استفاده خواهید کرد.در این پروژه قصد دارم یکی از راهای ایجاد صاعقه رو به شما عزیزان آموزش بدم و به دلیل اینکه این ابزار را شما از اول خودتون میسازید و از ابزارهای آماده نرم افزار استفاده نمیکنید روی شکل و حرکت صاعقه کنترل کامل دارید و میتونید انواع متنوع دیگری خلق کنید.

دانلود قسمت هفتم آموزش فارسی هودینی

8-در این قسمت با بردار نرمال در نرم افزار آشنا میشوید و یکسری تمرینات جالب با کمک نرمال و VOP انجام خواهید داد. همچنین با برخی دیگر از ندهای پر کاربرد VOP مانند Dot Product و Compare آشنا خواهید شد.

دانلود قسمت هشتم آموزش فارسی هودینی

9-در این قسمت با ماهیت آبجکت هایی از جنس Volume آشنا میشوید همچنین برنامه نویسی VEX با ندهای Wrangles رو یاد میگیرید. یاد میگیرید Cross Product چیست و چه کاربردی در بخش بردارها دارد. در انتهای فیلم هم با ند Solver آشنا میشوید و کمی با نحوه انجام محاسبات در سیستم های سیمولیشن و داینامیک آشنا خواهید شد.با سافت ساز همراه باشید

دانلود قسمت نهم آموزش فارسی هودینی

10-در این قسمت ادامه بحث VEX رو توضیح خواهم داد و با انواع مختلف Loops و نحوه استفاده از آنها در VEX آشنا میشوید. همچنین دستور nearpoints و آرایه ها یا Array در VEX معرفی خواهند شد و در انتهای فیلم هم مقدمه ای بر Point Cloud خواهیم داشت.

دانلود قسمت دهم آموزش فارسی هودینی

11-در این فیلم ادامه بحث Point Cloud رو که در جلسه قبل به آن پرداختیم رو خواهیم داشت و همچنین یک پروژه عملی در رابطه با همین موضوع خواهیم ساخت.توضیحات مختصری هم راجب نحوه ساخت متریال و ارسال attribute ها به آن برای تغییر پارامترهای متریال خواهم گفت.

دانلود قسمت یازدهم آموزش فارسی هودینی

12-در این قسمت یاد میگیرید چه طور ابزارهایی که ساختید و در غالب Digital Asset تعریف کنید تا بتونید از اون ابزارها در سایر پروژه های هودینی استفاده کنید یا اینکه آنرا در اختیار سایر آرتیست ها قرار دهید تا استفاده کنند.
همچنین به صورت مقدماتی یاد میگیرید چه طور با کمک پلاگین Houdini Engine این Digital Asset هایی رو که ساختید را در سایر نرم افزارهای دیگر مانند Maya مورد استفاده قرار دهید. بدون شک این فیلم آموزشی برای دوستانی که کار بازی سازی با موتورهای بازی Unreal Engine یا Unity انجام میدهند خیلی مفید خواهید بود.

دانلود قسمت دوازدهم آموزش فارسی هودینی

13- در این فیلم ادامه بحث Digital Asset رو خواهیم داشت و در ادامه وارد بحث CHOP Network میشویم که برای ساخت انواع پروژه های موشن گرافیک و حتی داینامیک بسیار کاربرد دارد.
در این فیلم یاد میگیرید که چه طور از طریق CHOP Network میتوانید فایل های موسیقی را وارد نرم افزار کنید و از اطلاعات آن برای کنترل آبجکت ها استفاده کنید.

دانلود قسمت سیزدهم آموزش فارسی هودینی

14- در این قسمت ادامه بحث CHOP رو داریم و یاد میگیرید چه طور میتونید Point Attribute ها رو به CHOP وارد کنید و روی آنها تغییرات اعمال کنید. همچنین در مورد مبحث VDB صحبت خواهم کرد که از چه قابلیت ها و ویژگی هایی برخوردار است

دانلود قسمت چهاردهم آموزش فارسی هودینی

15- در این قسمت ادامه بحث VDB و CHOP رو داریم و یک پروژه عملی از ترکیب این دو مورد رو با هم میسازیم. همچنین به صورت خیلی کلی کمی راجب بخش کامپوریت نرم افزار هودینی توضیح خواهم داد و اینکه چه طور میتوانیم از بخش کامپوریت آن در ساخت پروژه سه بعدی استفاده کنیم.

دانلود قسمت پانزدهم آموزش فارسی هودینی

16- در فیلم آموزشی 16 این مجموعه با L-System و کدنویسی مخصوص آن آشنا میشوید. L-System یکی از ابزارهای جالبیست که با کمک اون این امکان رو دارید که با پیاده سازی یکسری منطق بسیار بسیار ساده و تکرار کردن آن منطق اشکال و فورم های بسیار بسیار پیچیده ای رو خلق کنید که شاید ساخت آنها باروش های دستی به نظر امکان پذیر نباشد.

این آموزش ها ادامه دارد …

طراحی آشپزخانه کلاسیک

سیوان رحمتی

از همون دوران دبیرستان ، تو فکر داشتن کسب و کار اینترنتی بودم و همیشه آرزوم بود سایتی پر مخاطب داشته باشم ، عاشق تولید محتوام و کارشناسی کامپیوتر خوندم . فعلا مشغول عملی کردن ایده هام هستم ☺️، به نظرم خیلی تاثیر گذار و قدرتمند ظاهر شدیم ، امیدواریم با کمک شما مخاطبین عزیز بتونیم خدمات متمایزتری ارائه بدیم.

‫10 نظرها

  1. ممنون از شما برای آپلود آموزشها فقط 2 نکته :
    برای قسمت 15 در کادر سبز رنگ اشتباها توشته شده بخش 14

    و مورد بعدی اینکه آموزش شماره 16 نیز در تلگرام استاد منتشر شده است – لطفا به روز رسانی کنید
    ممنون

  2. با تشکر از سافت ساز عزیز و جناب ربیعی
    انشاالله که بزودی شرایط کشور به گونه ای بشه که افرادی مثل استاد ربیعی به کشور برگردن و خاک کشور رو حاصلخیزتر کنن.

  3. سلام خدمت هم دوستان

    البته من از آینده خبر ندارم ولی انشالا سعی بر این دارم که حتما این مجموعه آموزشی را ادامه بدم و به اتمام برسانم.
    من تنها قصدم از ساخت این مجموعه آموزشی این بود که دوستان ایرانی حداقل یک منبع مناسب فارسی برای یادگیری اصولی و مفهمومی نرم افزار هودینی داشته باشند.
    پس تمام تلاشم را انشالا میکنم تا این مجموعه ادامه دار باشه.

    با تشکر از نظراتت ارزشمندتون
    سجاد ربیعی

  4. بسیار عالی جناب ربیعی.انشاالله خدا به شما قوت بده.من به نوبه خودم منتظر آموزشهاتون هستم.ممنون از شما و سایت بسیار خوب سافت ساز

  5. سلام و خسته نباشید
    یکی از موارد مهم دیگه تو آموزش های فارسی نیمه کاره رها کردن آموزش توسط مدرس که کاریو که شروع میکنن تا آخرش کامل انجام نمیدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن