Houdiniآموزشآموزش فارسیذرات - دینامیکشبیه سازیمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

آموزش هودینی از سجاد ربیعی 1 – 15

آموزش فارسی

آموزش هودینی از سجاد ربیعی

آموزش هودینی از سجاد ربیعی

 

در این مجموعه آموزش هودینی از سجاد ربیعی شما با نرم افزار هودینی به صورت اصولی و کاملا مفهومی آشنا میشوید. متاسفانه بیشترین مشکلی که در اکثر منابع آموزش فارسی این نرم افزار وجود دارد این است که آموزشها ، صرفا پروژه محور میباشند و به جای اینکه علاقه مندان را به صورت قدم به قدم با قواعد نرم افزار آشنا کنند از همان ابتدا آنها را با نحوه ساخت انواع افکت ها به صورت کاملا پراکنده آشنا میکنند که این امر باعث سردرگمی آنها میشود و نهایتا منجر به این میشود که بینندگان به جای یادگیری اصول ساخت افکت ها نحوه ساخت آنها را حفظ کنند.

با توجه به ویژگی های خاص این برنامه مانند برخورداری از سیستم نود بیس و پروسجورال یادگیری این برنامه از سایر نرم افزارهای سه بعدی کمی پیچیده تر و متفاوت تر میباشد.در این برنامه به جای اینکه از ابتدا بخواهیم برخی از افکت ها را که عمدتا در خود نرم افزار به صورت ابزار آماده وجود دارند را یاد بگیریم باید با اصول اصلی و گرامر نرم افزار آشنا شویم. تنها در این صورت است که چیزی رو حفط نمیکنیم و همچنین برای چالش های مختلف جلوه های ویژه خودمون میتونیم تکنیک های جدیدی رو ابداع کنیم.

انشالا در این مجموعه آموزش هودینی از سجاد ربیعی قصد دارم تا شما را با همین اصول و قواعد آشنا کنم. این همان روشی است که خودم از ابتدا آنرا دنبال کردم و به نتیجه رسیدم و قصد دارم در این مجموعه حاصل این تجربیات را در اختیارتان قرار بدم.با تشکر از سایت سافت ساز.با سافت ساز همراه باشید.


 1- در این فیلم آموزش هودینی از سجاد ربیعی توضیحات مهمی راجب نحوه استفاده صحیح از منابع آموزشی هودینی و همچنین این مجموعه آموزشی داده میشود.


2- در قسمت دوم آموزش هودینی از سجاد ربیعی از این مجموعه شما با محیط کاری نرم افزار هودینی آشنا میشوید.


3- در قسمت سوم از مجوعه آموزشی شما با سیستم های پروسجورال در نرم افزار هودینی آشنا میشوید و همچنین یاد میگیرید چه طور با سیستم Node Base این برنامه کار کنید. در این فیلم با مزایای سیستم های پروسجورال و تفاوت آنها با سیستم های معمولی انیمیشن و جلوه های ویژه آشنا میشوید و در انتهای فیلم هم اولین پروژه Procedural خود را میسازید.


4- در قسمت چهارم یکی از مهمترین فیلم های این مجموعه میباشد که در آن با مفهموم Attributes , Variables و Expression آشنا میشوید و یاد میگیرید هر یک چه کاربردی دارد.


5- در قسمت پنجم از این مجموعه شما با نوشتن Expression در هودینی آشنا میشوید و همچنین نحوه کار با برخی از مهمترین توابع و دستورات موجود در Expression را فرا میگیرید. همچنین با تابع Stamp به طور کامل آشنا میشوید . این تابع یکی از پرکارباردتریم دستورات هودینی میباشد.


6-در قسمت ششم از این مجموعه شما با برخی دیگر از ندهای پرکاربرد هودینی مانند Group و Voronoi Fracture آشنا میشوید. همچنین در انتهای فیلم وارد مبحث قدرتمند و مهم VOP میشوید و یکسری اصول اولیه آن را فرا میگیرید.


7-در قسمت هفتم ادامه بحث VOP رو ادامه خواهم داد و همچنین نحوه کار با برخی از Loop های دیگر هودینی رو یاد میگیرید. همچنین در این قسمت یک پروژه کاربردی هم خواهیم داشت که در این پروژه از تمامی مواردی که در این فیلم آموزش میدهم استفاده خواهید کرد.در این پروژه قصد دارم یکی از راهای ایجاد صاعقه رو به شما عزیزان آموزش بدم و به دلیل اینکه این ابزار را شما از اول خودتون میسازید و از ابزارهای آماده نرم افزار استفاده نمیکنید روی شکل و حرکت صاعقه کنترل کامل دارید و میتونید انواع متنوع دیگری خلق کنید.


8-در  قسمت هشت با بردار نرمال در نرم افزار آشنا میشوید و یکسری تمرینات جالب با کمک نرمال و VOP انجام خواهید داد. همچنین با برخی دیگر از ندهای پر کاربرد VOP مانند Dot Product و Compare آشنا خواهید شد.


9-در قسمت نهم با ماهیت آبجکت هایی از جنس Volume آشنا میشوید همچنین برنامه نویسی VEX با ندهای Wrangles رو یاد میگیرید. یاد میگیرید Cross Product چیست و چه کاربردی در بخش بردارها دارد. در انتهای فیلم هم با ند Solver آشنا میشوید و کمی با نحوه انجام محاسبات در سیستم های سیمولیشن و داینامیک آشنا خواهید شد.با سافت ساز همراه باشید.


10-در قسمت دهم ادامه بحث VEX رو توضیح خواهم داد و با انواع مختلف Loops و نحوه استفاده از آنها در VEX آشنا میشوید. همچنین دستور nearpoints و آرایه ها یا Array در VEX معرفی خواهند شد و در انتهای فیلم هم مقدمه ای بر Point Cloud خواهیم داشت.


11-در این فیلم قسمت 11 ادامه بحث Point Cloud رو که در جلسه قبل به آن پرداختیم رو خواهیم داشت و همچنین یک پروژه عملی در رابطه با همین موضوع خواهیم ساخت.توضیحات مختصری هم راجب نحوه ساخت متریال و ارسال attribute ها به آن برای تغییر پارامترهای متریال خواهم گفت.


12-در این قسمت 12 یاد میگیرید چه طور ابزارهایی که ساختید و در غالب Digital Asset تعریف کنید تا بتونید از اون ابزارها در سایر پروژه های هودینی استفاده کنید یا اینکه آنرا در اختیار سایر آرتیست ها قرار دهید تا استفاده کنند.
همچنین به صورت مقدماتی یاد میگیرید چه طور با کمک پلاگین Houdini Engine این Digital Asset هایی رو که ساختید را در سایر نرم افزارهای دیگر مانند Maya مورد استفاده قرار دهید. بدون شک این فیلم آموزشی برای دوستانی که کار بازی سازی با موتورهای بازی Unreal Engine یا Unity انجام میدهند خیلی مفید خواهید بود.


13- در این قسمت 13 فیلم ادامه بحث Digital Asset رو خواهیم داشت و در ادامه وارد بحث CHOP Network میشویم که برای ساخت انواع پروژه های موشن گرافیک و حتی داینامیک بسیار کاربرد دارد.
در این فیلم یاد میگیرید که چه طور از طریق CHOP Network میتوانید فایل های موسیقی را وارد نرم افزار کنید و از اطلاعات آن برای کنترل آبجکت ها استفاده کنید.


14- درقسمت 14 ادامه بحث CHOP رو داریم و یاد میگیرید چه طور میتونید Point Attribute ها رو به CHOP وارد کنید و روی آنها تغییرات اعمال کنید. همچنین در مورد مبحث VDB صحبت خواهم کرد که از چه قابلیت ها و ویژگی هایی برخوردار است.


15- در قسمت پانزده ادامه بحث VDB و CHOP رو داریم و یک پروژه عملی از ترکیب این دو مورد رو با هم میسازیم. همچنین به صورت خیلی کلی کمی راجب بخش کامپوریت نرم افزار هودینی توضیح خواهم داد و اینکه چه طور میتوانیم از بخش کامپوریت آن در ساخت پروژه سه بعدی استفاده کنیم.


16- در فیلم آموزشی 16 این مجموعه با L-System و کدنویسی مخصوص آن آشنا میشوید. L-System یکی از ابزارهای جالبیست که با کمک اون این امکان رو دارید که با پیاده سازی یکسری منطق بسیار بسیار ساده و تکرار کردن آن منطق اشکال و فورم های بسیار بسیار پیچیده ای رو خلق کنید که شاید ساخت آنها باروش های دستی به نظر امکان پذیر نباشد.

تری دینگا

مشاهده برخی از قسمتهای آموزش هودینی از سجاد ربیعی :

عنوان دوره : آموزش هودینی از سجاد ربیعی 1 – 15

سطح : مناسب برای همه

زمان کل دوره : – ساعت

تعداد فایل های تصویری : 16 جلسه

سال آموزش : 2018-2017

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : سجاد ربیعی

نرم افزار : Houdini

زیرنویس : ندارد

Houdini Training from Sajjad Rabiei 1 – 15

حجم کل :

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)

User Rating: 2.98 ( 6 votes)

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام اگر آموزشی برای ویری هم در هودینی پیدا کردین قرار بدین خیلی خوب میشه چون ردشیفت و اوکتان که کرک نیستن و موتور خودش هم سی پی یو بیس هست دینویزینگش هم به اوپتیمایزی ویری نیست، ممنون از سایت عالیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا