آخرین خبرها
خانه » فیلم های آموزشی » سه بعدی و گرافیک » سه بعدي و انيميشن » Maya » آموزش ریگ مخلوق برای پروداکشن در Maya

آموزش ریگ مخلوق برای پروداکشن در Maya

آموزش Rigging

آموزش ریگ موجود برای پروداکشن

ریگینگ کاراکتر،  فرایندی است که زمانیکه طراحی یک کاراکتر ایجاد شد، شروع می شود. برای گرفتن بیشترین خروجی از کاراکتر باید میان مدلساز، ریگر و در صورت امکان یک انیماتور ارتباط برقرار نماییم.
این دوره، توسط بِن اردت آموزش داده می شود و عنوان این آموزش Creature Rigging for Production است که شامل کار با فایل زیبراش بلاک می باشد و از تولید اسکلت شروع می شود.این ریگ در چند کامپوننت راه اندازی می شود و به وسیله limb ها تقسیم می شود و قبل از اینکه مدلساز یک توپولوژی تمیز را ایجاد کند، هدفش ایجاد ریگ بدنه تابعی می باشد.
این کامپوننتها از سیستم های IK، FK و Spline-IK و در صورت لزوم ترکیب آنها تشکیل شده است. بعضی از کدهای پایتون برای افزایش سرعت این ورک فلو ها به اشتراک گذاشته شده است. ابزارهایی که بخشی از مجموعه ابزار اصلی مایا نیستند، برای ایجاد کنترل ها استفاده خواهند شد و با پوسته مش Block out پایه از آنها خروجی گرفته میشود.
سپس اطلاعات پایه در مش نهایی استفاده می شود که مرحله دوم از ریگینگ می باشد که شامل: درج جزئیات اضافی کنترل ها بر روی کاراکتر می شود. نتیجه نهایی شامل یک ریگ است که برای یک انیماتور که میتواند به طور مستقیم از آن در یک موتور بازی استفاده کند، به کار میرود. با سافت ساز همراه باشید.
عناوین اصلی این دوره آموزشی :
  • اسکلت ، پا ، ستون فقرات
  • بازو IK/FK
  • سر و دم
  • پاکسازی پس
  • پوست دهی
  • ریبون Nurbs
  • محدودیت صفحات
  • پاکسازی پس و نهایی سازی
  • و …
تصاویراین دوره آموزشی:
لطفا قبل از دانلود پیش نمایش دوره را مشاهده فرمایید:

این دوره آموزشی را با نهایت سرعت اینترنتتون از سافت ساز دانلود نمایید.
عنوان دوره : The Gnomon Workshop – Creature Rigging for Production

سطح : پیشرفته

زمان کل دوره :7.63  ساعت

تعداد فايل هاي تصويري : 15

سال آموزش : 2017

فایل تمرینی :  دارد

مربی دوره : Perry Leijten

نرم افزار :maya

توضیحات انگلیسی

The Gnomon Workshop – Creature Rigging for Production

Character rigging is a process that starts the moment the design of a character is established. To get the most out of a character it involves a lot of communication between the modeler, the rigger and, whenever possible, the animator. This tutorial begins by working with the basic blockout ZBrush file from Ben Erdt’s tutorial “Creature Modeling for Production” to start generating the skeleton. The rig is set up in several components, divided by the limbs, and aims to create a fully functional body rig before the modeler is done creating a clean topology. The components make use of IK, FK and Spline-IK systems with blending where necessary. Some python code is shared to speed up some of these workflows. Tools that are not part of the original Maya tool-set will be used to create controls and help out with skinning the basic blockout mesh. This will then become the base information used in the final mesh, where a second phase of rigging starts: adding the extra detail controls on the character. The end-result contains a rig that is easy to use for an animator and which can be directly used in a game engine.

فصول دوره

01. Introduction
02. Skeleton
03. Leg – Part 1
04. Leg – Part 2
05. Spine
06. IK/FK Arms
07. Head and Tail
08. Cleanup Pass
09. Skinning
10. Bombs
11. Nurbs Ribbon
12. Plate Constraints
13. Cleanup Pass and Finalize
14. Bonus Constraints
15. Bonus IkHandles

خرید پستی آموزش بی نظیر :

url

پسورد : softsaaz.ir
در صورتی که از فعالیت سایت رضایت دارید با حمایت مالی خود ما را در ارائه خدمات هر چه بهتر سایت همراهی نمایید.
تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز



  • 2 نظر

    1. سلام آقای رحمتی عزیز
      فایل های تمرین این آموزش با یه آموزش دیگه مربوط به موتور رندر red shift جایگزین شده
      ممنون میشم بررسی کنید

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *