آخرین خبرها
خانه » فیلم های آموزشی » سه بعدی و گرافیک » حجاري » ZBrush » جامعترین پکیج آموزش فارسی زیبراش

جامعترین پکیج آموزش فارسی زیبراش

جامعترین آموزش زیبراش
آموزش مجسمه سازی دیجیتال در زیبراش

زیبراش، یکی از قوی ترین نرم افزاری مجسمه سازی دیجیتال است که به کاربر امکان ساخت طیف گسترده ای از مدل ها با جزئیات و دقت های گوناگون را می دهد. از عناصر طبیعی مانند درخت و گیاه تا مجسمه و حتی ساخت آبجکت هایی برای استفاده در محیط های گرافیکی، جدا از آن برای ساخت کاراکتر و مدل های Environment برای بازی های رایانه ای، انیمیشن، پرینت سه بعدی و معماری استفاده میشود.
در این نرم افزار شما می توانید با جزئیات بالا یا پایین کار کنید که یک قابلیت مهم این نرم افزار است. مهم نیست که مدل را از ابتدا در آن بسازید یا از نرم افزار دیگری به آن انتقال دهید. زیبراش طراحی شده است تا به تمام نیازهای شما پاسخ دهد.
زمانی که به کار با زیبراش می پردازید بسیار می شنوید که برخی به آن زدبراش می گویند. شاید بپرسید بالاخره کدام تلفظ صحیح است. زیبراش و زدبراش دو تلفظ یک واژه هستند. براش در انگلیسی یعنی قلم.
از سوی دیگر محورهای مختصات دو بعدی X و Y  هستند. مثلاً زمانی که نقاشی می کشید در این دو محور طرح خو را ترسیم میکنید. اما اگر جسمی برجسته بشود و ارتفاع بگیرد یک جسم سه بعدی می شود. یعنی در محوری دیگر به نام محور Z  هم گسترش پیدا میکند. حال براحتی می تواند معنی این واژه را در یابید. نام این نرم افزار یعنی قلمی که با آن می توانید در محور زد نیز طراحی کنید. در انگلیسی با تلفظ بریتیش حرف Z به صورت زد تلفظ می شود اما در انگلیسی آمریکایی زی تلفظ می شود. پس هر دو واژه صحیح هستند و بسته به تلفظ شماست. نکته جالب اینجاست که تقریباً تمام ابزارها و بخش ها در زیبراش با (زی)  ترکیب می شوند مثلاً زی تول Z-tool  یا زی ریمشر Z-remesher  .
در معماری نیز نرم افزار زیبراش کاربردهای مختص به خود را دارد که در برخی از آنها منحصر به فرد است و تنها ابزاری است که بهترین نتیجه را برایتان حاصل می کند. از ساخت بافت ها و جزییات بر روی مدل های چون دیوار، مبل، نقش برجسته تا ساخت مدل هایی برای استفاده در دکوراسیون صحنه شما، نظیر ستون، کوزه، مجسمه و هر مدل دیگری که نیاز به جزییات بالایی دارد.

نرم افزار های مدل سازی سه بعدی همچون 3دی مکس و مایا قدرت ساخت جزییات بالا و ساخت حجم های پیچیده را ندارند، نرم افزار زی براش از آنجایی که نرم افزار مجسمه سازی بوده، این قدرت را به ما میدهد تا به راحتی فرم ها و Shape های خود را به وجود بیاوریم بدون نگرانی تعداد Polygon . در این مجموعه تکنیک های متفاوت مجسمه سازی دیجیتال برای استفاده در دکوراسیون داخلی در نرم افزار ZBrush آموزش داده میشود.
در این دوره آموزشی با استفاده از تکنیک های مختلف حکاکی دیجیتال در نرم افزار زیبراش گام به گام از یک حجم ساده و یا یک basemesh از پیش ساخته شده، یک مدل سه بعدی با جزییات بالا را میسازیم.
ابتدا با فضای کاربری نرم افزار آشنا شده و سپس شروع میکنیم به ساخت مدل های همچون: سردیس یک انسان با مطالعه ای بر روی آناتومی صورت انسان و ساخت براشی برای موی مجسمه های کلاسیک، نقش برجسته های تاریخی و نقش برجسته مدرن با استفاده از کاراکتر، سردیس اسب و مطالعه ای بر روی آناتومی سر اسب و همچنین ساخت براش مو، ساخت یک کوزه ی پر جزییات ژاپنی و ساخت براش برای ایجاد فلس، سرسطون هخامنشی، ساخت جزییات بر روی صندلی و ساخت یک دیوار سنگی و ایجاد نرمال مپ آن و استفاده در نرم افزار 3Ds Max.

عناوین اصلی این آموزش بی نظیر

بخش اول ( 23 دقیقه ):

آشنایی با نمای کاربری و کلیات زیبراش

بخش دوم  (254 دقیقه ) :

ساخت حجم اولیه سر
ساخت جمجمه انسان
ساخت سر انسان
ساخت فرم کلی بالا تنه انسان
ساخت مو
ساخت لباس و پایه مجسمه
نهایی کردن مدل

بخش سوم (254 دقیقه ) :

ساخت دپت مپ نقش برجسته
ساخت نقش برجسته
حالت دهی کاراکتر برای نقش برجسته
حالت دهی کاراکتر دوم
نهایی کردن حالت کاراکترها و ساخت لباس
ساخت جزییات و ایجاد صحنه
اضافه کردن اسب به صحنه
ایجاد بافت و نهایی کردن مدل

بخش چهارم (123 دقیقه ) :

ساخت سردیس اسب
Curve Brushساخت موی اسب با
ساخت جزییات مدل
حالت دهی و نهایی کردن مدل

بخش پنجم ( 260 دقیقه) :

Latheساخت کوزه با براش
ساخت جزییات بر روی کوزه
ساخت بدن اژدها
ساخت فلس
ساخت فرم کلی سر اژدها
ساخت جزییات سر
ساخت مو
نهایی کردن سر
ساخت دست و پای اژدها
ایجاد بافت و ساخت جزییات بر روی مدل
نهایی کردن مدل و یو-وی

بخش ششم (71 دقیقه ) :

آماده سازی مدل در زیبراش
ساخت جزییات چرم
نهایی کردن مدل و خروجی

بخش هفتم (75 دقیقه ):

ساخت فرم کلی دیوار سنگی
ساخت سنگ ها
ایجاد لبه های تیز و بافت سنگ
نهایی کردن مدل و ساخت نرمال مپ
دقیقه75 :مدت زمان آموزش

بخش هشتم (93 دقیقه ) :

ساخت فرم کلی سرستون هخامنشی
نهایی کردن سرستون
ساخت اجزای ستون
نهایی کردن مدل و خروجی

رزومه جناب صدقی

رضا صدقی متولد 1372 مدل ساز و طراح شخصیت سه بعدی. 7 سال تجربه کاری در ساخت کاراکتر و فضا برای بازی های رایانه ای، تصویر سازی سه بعدی و ساخت مجسمه دیجیتال برای پرینت 3بعدی.

از جوایز کسب شده میتوان به:

  • CGchoice award
  • CGrecord Award
  • 3D Total Exelence Award
  • PolyCount Recap Pick
  • Artstation Best of 2015 Pick
  • CGplus Top row

اشاره کرد و همچنین قرار گرفتن در مجلات و سایت هایی نظیر

  • ChaosGroup
  • 3Dartist
  • 3DCreative
  • 3DVF
  • CGAfrica
  • ZBrush Central
لطفا تصاویر آموزش را مشاهده  بفرمایید:
پیش نمایش مختصری از معرفی دوره را شماهده بفرمایید:

 کتاب توضیحات و تصاویر آموزش زیبراش
 
عنوان دوره آموزش جامع نرم افزار زیبراش
سطح آموزشمقدماتی تا پیشرفته
زمان کل دوره20 ساعت
تعداد دروس45 درس
سال آموزش1395
نرم افزارZBrush
فایل تمرینیبه صورت کامل
مربی دورهمهندس رضا صدقی
قیمت آموزش 270000 تومان – به همراه کوپن تخفیف 20هزار تومانی خرید از سافت ساز 

میتوانید محصول را در  فروشگاه خرید نمایید:

خرید مجموعه فارسی زیبراش از فروشگاه

و یا در فرم زیر با ثبت اطلاعات و پرداخت  ، خرید خود را نهایی فرمایید:

فرم ثبت سفارش پکیج بی نظیر آموزش زیبراش

  • لطفاً مشخصات کامل پستی خود را وارد نمایید
  • توجه فرمایید از لیست پکیجی که قصد خرید را دارید ، انتخاب نمایید
  • 0 تومان

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز



  • 4 نظر

    1. این اموزش برای افرادی که تجربه کاری ندارند مناسب هست ؟
      من تجربه ای در زمینه مدل سازی سه بعدی ندارم در پایان این اموزش میتونم‌ مدل سه بعدی سر درست کنم ( منظورم‌ چهره خودم‌‌) هست ؟

      • رحمتی

        بله از صفر آموزش داده میشه ، likeness مقوله جداییه ، ولی آموزش ساخت سر در آموزش هست و با تمرین میتونین کاری که میخوایین رو بزنین ، میتونین چهره ی خودتون باشه یا چهره ی هر کس دیگه اییپ
        موفق باشید

    2. این اموزش دانلودی هست ؟
      اگر دانلود هست بگید ؟
      ممنون

    پاسخ دهید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *