3ds maxartstationMarmoset ToolbagSubstance Painterآموزشتکسچرینگرندرینگساخت بازیشرکت سازندهطراحی محیطمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

آموزش ساخت دارایی AAA بازی با Emiel Sleegers

ArtStation – Creating a AAA Game Asset

آموزش ساخت دارایی AAA بازی با Emiel Sleegers

آموزش ساخت دارایی AAA بازی

 

آموزش ساخت دارایی AAA بازی : در این دوره 7 پارته، هنرمند Emiel Sleegers، نحوه ساخت یک دارایی محیطی که در اینجا یک شیر آتش نشانی می باشد را برای استفاده در بازی های AAA در ریل تایم نشان خواهد داد. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

عناوین اصلی دوره آموزشی :

  • جمع آوری رفرنس ، نحوه ساخت دارایی High Poly با 3DsMax
  • تبدیل دارایی به low poly،استفاده از ورک فلوی non-destructive، نکات و ترفندها
  • نحوه UV unwrap دارایی،تکنیک های متعدد و معرفی اسکریپت های مفید
  • نحوه بیک مپ های تکسچر از مدل high poly به low poly،نحوه استفاده از Marmoset Toolbag، تکنیک های متعدد برای بیک تمیز،نحوه حل مسائل در طی فرآیند
  • نحوه ساخت تکسچر نهایی با استفاده Substance Painter، تنظیم صحنه پایانی ، افزودن نرمال مپ
  • نحوه ایجاد جزییات نهایی ، افزودن جزییات سایش و پاریگی ، آسیب ها ، خراش و …
  • ویرایش نهایی ، اکسپورت دارایی به Marmoset Toolbag، تنظیم رندر نهایی
تری دینگا

عنوان دوره : ArtStation – Creating a AAA Game Asset

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 8.34 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 44

سال آموزش : 2020

فایل تمرینی : –

مربی دوره : Emiel Sleegers

نرم افزار : Substance Painter, Marmoset Toolbag, 3ds Max

زیرنویس انگلیسی : دارد

ArtStation – Creating a AAA Game Asset

In this seven-part course, Emiel Sleegers covers the creation of an environment asset, in this case a fire hydrant, for use in AAA games, in real time.

PART 1
High Poly
Part 1 of 7. In this seven-part course, Emiel Sleegers covers the creation of an environment asset, in this case a fire hydrant, for use in AAA games, in real time. In this first part he covers reference gathering and how he will approach creating the asset in the series, before he demonstrates the creation of the high poly model using…

PART 2
Low Poly
Part 2 of 7. In this seven-part course, Emiel Sleegers covers the creation of an environment asset, in this case a fire hydrant, for use in AAA games, in real time. In the second part of this series, he demonstrates how to turn the high poly asset into a low poly, game ready asset. He makes use of a non-destructive workflow to do this quickly and efficiently, while showing some handy tips and …

PART 3
UV Unwrap
Part 3 of 7. In this seven-part course, Emiel Sleegers covers the creation of an environment asset, in this case a fire hydrant, for use in AAA games, in real time. In the third part of this series, he shares how to UV unwrap the asset. He goes over multiple techniques, some handy scripts that can be used and the overall quickest and mo…

PART 4
Baking Texture Maps
Part 4 of 7. In this seven-part course, Emiel Sleegers covers in real-time, the creation of an environment asset, in this case, a fire hydrant, for use in AAA games. In the fourth part of this series, Emiel covers how to bake texture maps from a high poly model onto a low poly model. He demonstrates this using Marmoset Toolbag. He covers multiple techniques to get a quick, clean bake and explai…

PART 5
Texturing
Part 5 of 7. In this seven-part course, Emiel Sleegers covers in real-time, the creation of an environment asset, in this case, a fire hydrant, for use in AAA games. In the fifth part of this series, Emiel covers how to create the final texture work for the fire hydrant asset using Substance Painter. He sets up the base scene and demonstrates adding normal map details like bolts and welding sea…

PART 6
Base Paint and Details
Part 6 of 7. In this seven-part course, Emiel Sleegers covers the creation of an environment asset, in this case a fire hydrant, for use in AAA games, in real time. In the sixth part of this series, Emiel covers how to create the final details for the Fire Hyrdrant Asset using Substance Painter, where he sets up the base metal of the hydrant, and adds wear and tear details, such as paint chips…

PART 7
Final Render
Part 7 of 7. In this seven-part course, Emiel Sleegers covers the creation of an environment asset, in this case a fire hydrant, for use in AAA games, in real time. In the final part of this series, Emiel covers some final touch ups in Substance Painter, and then exports the asset into Marmoset Toolbag where he demonstrates how to set up and execute the final render, making the asset ready for…

حجم کل : 2.9 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز بدون هیچ گونه محدودیتی
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • بدون تبلیغ ! بله با تهیه اکانت ویژه دیگه خبری از تبلیغ نیست
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 4.7 ( 2 votes)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا