Agisoft Photoscan ProFXPHDZBrushآموزشتکسچرینگشرکت سازندهطراحی محیطمحتوای آموزشمدل سازینرم افزار استفاده شده

آموزش مدلینگ و تکسچرینگ محیط واقعی با Photoscan و ZBrush

Modeling and Texturing Photoreal Environments using Photoscan and ZBrush

آموزش مدلینگ و تکسچرینگ محیط واقعی با Photoscan و ZBrush

آموزش مدلینگ و تکسچرینگ محیط واقعی

 

در این آموزش مدلینگ و تکسچرینگ محیط واقعی از هنرمند Liam Whitehouse، نحوه ساخت محیط های سه بعدی تکسچر شده فتورئال ،پراپ ها و صحنه ها را با استفاده از عکاسی و نرم افزار های Agisoft Photoscan و Pixologic Zbrush یاد خواهید گرفت.

در پایان دوره با دانش ایجاد مجدد همه نوع آبجکت های مختلف چون سنگ ها،درختان،رشته ها و سطوح بزرگ زمین و کل محیط بعنوان دارایی های اسکن شده را کسب خواهید کرد.

همچنین با نحوه ریتوپولوژی و یووی مپینگ هندسه با رزولیشن بالا در زیبراش که در پایپ لاین رندر و VFX کارآمد خواهد بود،آشنا می شوید. این دوره آموزشی توسط تیم ســافــت ســاز برای شما عزیزان تهیه شده است.

تری دینگا

عنوان دوره : FXPHD – VFX205 – Modeling and Texturing Photoreal Environments using Photoscan and ZBrush

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 5.37 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 10

سال آموزش : 2018

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Liam Whitehouse

نرم افزار : Photoscan , ZBrush

زیرنویس انگلیسی : ندارد

FXPHD – VFX205 – Modeling and Texturing Photoreal Environments using Photoscan and ZBrush

This in-depth course covers how to create photoreal textured 3D environments, props, and scenes using photography and two software packages. Agisoft Photoscan is 3D reconstruction software and Pixologic Zbrush is high end 3D sculpting software. By the end of this course, you’ll be armed with the knowledge to recreate all kinds of different and challenging objects including rocks, trees, roots, and large ground surfaces as well as entire environments as photoreal photo-scanned assets.

You will also learn how to re-toplogise and UV map high resolution geometry in Zbrush so that it efficiently renders in many VFX and game pipelines. The course features over 2900 photos used to recreate the photo-scanned assets, and some of the most detailed and complex high end production level photoreal 3D assets which are amazing to train with.

course syllabus
CLASS 1: OVERVIEW OF AGISOFT PHOTOSCAN
An introduction to the process of photo-scanning and the 3D reconstruction of objects using photos.
CLASS 2: CREATING A TREE ROOT SYSTEM
How to create a highly detailed tree root system in water using Agisoft Photoscan and how to align the cameras, generate a dense point cloud, and create a high resolution mesh.
CLASS 3: EDIT AND SCULPTING
How to edit and sculpt the exported high resolution meshes in Zbrush.
CLASS 4: CREATING TOPOLOGY AND UV MAPS
How to create five levels of detail and quad topology for a high resolution mesh using Z-Remesher in Zbrush. How to create efficient, clean UV maps using UV Master for high resolution scan data.
CLASS 5: IMPORTING UV MAPS IN PHOTOSCAN
How to import the Zbrush UV mapped retoplogised models into Photoscan for texture mapping. Covers which settings to use to generate texture maps and how to edit texture maps in PhotoShop.
CLASS 6: CREATING CLOSE-UP TREES
How to create high detailed trees for foreground VFX shots or high resolution game assets, using Photoscan. How to photograph the trees, align the photos, generate a dense point cloud, and export a high resolution mesh ready for Zbrush.
CLASS 7: EDITING SCANNED TREES
How to edit high resolution scanned trees in Zbrush, retoplogise, and UV map them ready for export for texturing.
CLASS 8: CREATING PHOTOREAL GROUND SURFACES
How to create large photoreal ground surfaces in Photoscan. How to break up scenes for meshing as well as generate the camera alignment and dense point cloud.
CLASS 9: PHOTOGRAPHING AND GENERATING ENTIRE 1:1 ENVIRONMEN
Creating extremely high detail environments in Photoscan. How to shoot the location and which settings to use to keep memory limits under control on the system. How to break the scene up into volumetric blocks for exporting to Zbrush. High resolution texture mapping to create a seamless huge environment.
CLASS 10: GAME ENGINES
How to create geometry and textures from the high resolution sections of environment in Zbrush and Agisoft Photoscan so they are ready for use in a next-gen game engine or Renderman PBR lighting pipeline.

حجم کل : 30 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز بدون هیچ گونه محدودیتی
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • بدون تبلیغ ! بله با تهیه اکانت ویژه دیگه خبری از تبلیغ نیست
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز بدید 🦋

User Rating: 4.83 ( 2 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا