ArnoldmayaMograph Plusآموزشانیمیشنپلاگین استفاده شدهرندرینگشرکت سازندهمتریالمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شدهنورپردازی

دوره جامع مقدمه ایی بر Arnold 5 برای Maya

Mographplus - Comprehensive Introduction to Arnold 5 for Maya

دوره جامع مقدمه ایی بر Arnold 5 برای Maya

دوره جامع مقدمه ایی بر Arnold 5 برای Maya

 

در این دوره جامع مقدمه ایی بر Arnold 5 برای Maya در 9 ساعت ( 521 دقیقه ) ، چگونگی کار با انجین قدرتمند آرنولد ، برای نرم افزار Maya را خواهیم آموخت. ابتدا نحوه پیدا کردن ابزارهای مختلف آرنولد و توابع را در مایا نشان می دهم و یه مروری از ورک فلوی عمومی با آرنولد در مایا خواهیم داشت.

نمونه برداری و ray depth از مهمترین اصولی هستند که شما باید در حین کار با آرنولد با آنها آشنا باشید. و به همین دلیل ما به صورت جامع در 7 درس به مدت 40 دقیقه در مورد آنها بحث خواهیم کرد. پیش ورود به مباحث مربوط به نور و سایه باید اطمینان حاصل کنیم که شما بر این اصول تسلط کافی را بدست آورده اید.

قسمت بعدی مبحث به مباحث نور اختصاص یافته است که ما در آن با مباحث مربوط به انواع نورهای مختلف در آرنولد و همچنین انواع مختلف تکنیکهای نورپردازی آشنا خواهیم شد و نورهای منطقه ای، نقطه ای، دور، چشمه ای، مش و فوتومتریک را فرا می گیریم. ما با فیلترهای نور و چگونگی استفاده از آنها آشنا می شویم و همچنین با آسمان فیزیکی، نور گنبد آسمان و نور پردازی بر مبنای تصاویر را فراخواهیم گرفت.

در ادامه شما نورپردازی داخلی بوسیله آرنولد در Maya را فراخواهید گرفت. ما در مورد افکتهای حجمی مطالب مهمی از جمله جو حجمی و مه را فرا می گیریم. در مجموع قسمت نور در این آموزش در 12 درس به مدت 1 ساعت 28 دقیقه ارائه می گردد. در بخش بعد ما به صحبت درباره شیدر ها و نودهای آرنولد می پردازیم.

در مورد شیدر های سطوح استاندارد که در آرنولد 5 مرعفی شده می آموزیم ، شیدر اصلی آرنولد که قادر به تولید انواع متریال هست در 2 ساعت کامل در مورد Standard Surface shader صحبت می کنیم. نه تنها اصول را یاد می گیرید بلکه نحوه ایجاد شیدر های واقعی و متریال ها را فرا می گیرید. همچنین مپینگ displacement و bump در آرنولد ؛ شیدر موی استاندارد جدید برای ایجاد موی خارق العاده ؛ نگاهی به شیدر Car Pain برای ایجاد متریال های واقعی و قابل سفارشی سازی ؛ شیدرهای switch ، Layer,mix و flat, two-sided, color jitter, triplanar, RaySwitch, ambient occlusion, curvature, shadow matte, utility نیز یاد می گیریم. این بخش در 3 ساعت و 43 دقیقه است.

بخش بعدی در مورد دوربین های آرنولد: انواع مختلف دوربین ، چگونگی به دستیابی به افکت هایی مانند عمق میدان و موشن بلور در 28 دقیقه صحبت می کنیم.

بخش ششم در مورد رندرینگ با انجین آرنولد است. بررسی Arnold RenderView برای کار در ریل تایم ؛نگاهی به Arnold Driver و نحوه اکسپورت still frame و انیمیشن ها با آرنولد ؛ با مباحث مربوط به AOV آشنا می شویم.اینکه به طور کلی AOV چیست و آرنولد چه ویژگی های منحصر به فردی را در آن قرار داده و چگونگی گرفتن خروجی و کامپوزیت کردن آنها در نرم افزارهای کامپوزیت مانند افتر افکت را فرا خواهیم گرفت. سپس با AOV سفارشی آشنا می شویم و طریقه ایجاد آنها را می آموزیم. پس از آن ما به اکتشاف در تنظیمات دیگر آرنولد می این بخش را در 1 ساعت و 18 دقیقه یاد می گیرید.

در قسمت پایانی از این دوره ، نگاه نزدیک تری به تنظیمات آرنولد و ویژگی های رویه ای آن می اندازیم و در نهایت ما با احجام آرنولد آشنا می شویم و یاد می گیریم که آرنولد تا چه اندازه در اجرای openVDB و رندر طبیعی آنها تواناست.ما تمام قدم های مورد نیاز برای رندر یک فایل openVDB را به شما آموزش می دهیم. قسمت پایانی این دوره در 3 درس و به مدت 40 دقیقه ارائه شده است. با سافت ساز همراه باشید.

گالری این مجموعه :

تری دینگا

عنوان دوره : Mographplus – Comprehensive Introduction to Arnold 5 for Maya

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 9 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 55

سال آموزش : 2019

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Kamel Khezri

نرم افزار : Arnold 5.0, Maya 2018, MtoA 2.1.0.1

زیرنویس : ندارد

Mographplus – Comprehensive Introduction to Arnold 5 for Maya

In this series of premium video tutorials in almost 9 hours, that’s more than 521 minutes of video tutorials, we learn how to use Arnold 5 for Maya.

In the past few years, here at mographplus.com, we have been teaching our favorite render engine, Arnold, to thousands of students around the world, and ever since, we have been getting daily requests to record a course about Arnold for Maya, and here it is, an academically approached, high quality course on Arnold for Maya from the guys, you know they know their way around Arnold.

First I show you where to find different Arnold tools and functions inside Maya, and walk you through the general workflow to get your job done with Arnold inside Maya.

Sampling and ray depth are the most important principles that you should be familiar with when working with Arnold, that’s why we discuss them comprehensively in 40 minutes and in 7 lessons, we make sure you comprehend the core principles before moving on to more general topics like lighting and shading.

The next section of the course is dedicated to lighting, we learn about different lights in Arnold and different lighting techniques, we learn about area lights, spot, directional and point lights, mesh and photometric lights.

We learn what are light filters and how to use them, what is SkyDome Light, physical sky and image-based lighting, you learn how to approach interior lighting in Arnold for Maya.

We learn about amazing volumetric effects in Arnold, including Atmosphere Volume and Fog.

The lighting section of this course is 1 hour and 28 minutes in 12 lessons.

In the next section of the Comprehensive introduction to Arnold 5 For Maya, we start talking about Arnold shaders and nodes.

First we learn about the new Standard Surface shader which was introduced in Arnold 5 and it is the main shader in Arnold and capable of creating all sorts of materials, we dedicated 8 videos and almost two hours to discuss Standard Surface shader thoroughly.

Not only you learn the fundamentals of this shader but also how to create some realistic shaders and materials with it.

Then we discover bump and displacement mapping in Arnold. We explore the new Standard Hair shader in a lot of details, this material lets you realistically create hair shaders, the Standard Hair is fantastic and definitely one of the best hair shaders out there, it is extremely easy to use and produces the most realistic results.

Then we take a look at the Car Paint shader which lets you create highly realistic highly customizable Car paint shaders.

After that, we learn about Layer,mix and switch shaders, , flat, two-sided, color jitter, triplanar, RaySwitch, ambient occlusion, curvature, shadow matte, utility shaders and much more … .

Hopefully after watching this section, you should be very comfortable developing complex shaders using these long list of shaders and nodes.

The shading section of this course is 3 hours and 43 minutes in 20 lessons.

Then we see what Arnold has to offer when the time comes to cameras, we learn about different camera features and different camera types, we explore how to achieve effects like depth of field and motion blur.

In about 28 minutes and in 4 lessons you learn how to effectively control your camera when working with Arnold.

In the section 6 of the course we learn how to render our scenes in Arnold for Maya, first we discover Arnold RenderView which gives a real-time feedback of the changes you make in the scene. Than we take a look at Arnold Driver and how to export still frames and animations with Arnold.

Than we dive deep into the subject of AOVs. What are the AOVs that Arnold offers and how to export and composite them in a composting app like After Effects. Then we talk about custom AOVs and how to write them out.

Next we take a look at per-light AOVs and light groups and how to relight our scene easily and effectively after the render.

After that we discover different render settings in Arnold and take a look at texture settings .

حجم کل : 3.9 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز بدون هیچ گونه محدودیتی
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • بدون تبلیغ ! بله با تهیه اکانت ویژه دیگه خبری از تبلیغ نیست
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)

User Rating: 4.75 ( 3 votes)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا