3ds maxآموزشآموزش فارسیذرات - دینامیکمحتوای آموزشنرم افزار استفاده شده

آموزش فارسی پارتیکلها در 3ds Max بخش دوم

Persian Training of particle system in 3D Max Vol.2

آموزش فارسی پارتیکل ها در 3ds Max بخش اول

آموزش فارسی پارتیکلها در 3ds Max

 

آموزش فارسی پارتیکلها در 3ds Max : این آموزش که با تلاش و همت جناب آقای «پژمان رجبی» تهیه و تولید شده است، یکی از بهترین و کاملترین آموزشهای مربوط به پارتیکلها در 3ds Max است و نه تنها در بین دیگر آموزشهای فارسی بلکه در میان تمامی آموزشهای تولید شده در این زمینه سرآمد است.

اپراتورها (Operators) یکی از عناصر اصلی و پایه سیستم ذرات هستند. در واقع توسط اپراتورها می توانیم به کنترل جهت، سرعت، شکل، ظاهر و موارد دیگر بپردازیم. اپراتورها در سیستم Particle Flow به دسته های مختلفی تقسیم شدند و عملکرد هر دسته نسبت به دیگری متفاوت است. در بخش دوم آموزش پارتیکل ها، به معرفی عملکرد تمامی اپراتورهای موجود در پنجره Particle view پرداختیم.

ابتدا درس اولِ این قسمت از آموزش به مقدمه ای از مبحث اپراتورها اختصاص دارد و در درس دوم تا پنجم به بررسی اپراتورهای بخش Birth & Deaph می پردازیم.  اپراتورهای این بخش کنترل ایجاد ذرات جدید و از بین بردن ذراتی که مورد نیاز نیستند را در دست دارند.

در درس ششم اپراتورهای بخش Group را مورد بررسی قرار می دهیم که این بخش  اجازه شناسایی و عمل در زیرمجموعه ای از پارتیکل ها را به ما می دهند و می توانیم گروه های زیادی را ایجاد و اکشن های هر Event را به هر گروه اعمال کنیم. همچنین در درس هفتم اپراتورهای بخش Transform را مورد بررسی قرار می دهیم که این بخش به کنترل Position، Rotation، Scale و شتاب زاویه ای می پردازد.

در درس هشتم تا نهم به بررسی اپراتورهای بخش Speed می پردازیم. اپراتورهای این بخش وظیه کنترل سرعت، جهت و برخی از جنبه های جنبش پارتیکل ها را برعهده دارند و در درس دهم تا یازدهم عملکرد اپراتورهای بخش Shape را مورد بررسی قرار می دهیم. در واقع به زبانی ساده میشود بیان کرد که اپراتورهای بخش Shape کنترل شکل پارتیکل ها را برعهده دارند.

در درس دوازدهم تا چهادهم عملکرد اپراتورهای بخش Material را بررسی می کنیم که این بخش وظیفه اعمال متریال را به پارتیکل ها برعهده دارد و همچنین در درس پانزدهم تا شانزدهم عملکرد اپراتورهای بخش Cache را تشریح می کنیم. اپراتورهای بخش Cache قادر هستند انیمیشن پارتیکل ها را در حافظه یا فایل ذخیره کنند و سپس از طریق داده های ذخیره شده، انیمیشن را Play کنیم.

در درس هفدهم تا نوزدهم، اپراتورهای بخش Additional را مورد بررسی قرار می دهیم. اپراتورهای این بخش در واقع به مدیریت سیستم Particle Flow کمک می کنند و در درس بیستم به تشریح عملکرد سایر اپراتورها می پردازیم. در درس بیست و یکم تا بیست دوم به تشریح عملکرد اپراتورهای بخش mParticle می پردازیم. در واقع اپراتورهای این بخش سیستم Particle Flow را در شبیه سازی MassFX شرکت می دهند.

در بخش دوم آموزش پارتیکل ها (همین آموزش) بطور کل به تشریحِ عملکرد 40 اپراتور در پنجره Particle view پرداختیم و مخاطب با درک عملکرد این اپراتورها، می تواند هر سیستمی را شبیه سازی نماید.

تری دینگا

عنوان دوره : Persian Training of particle system in 3D Max Vol.2

سطح : مناسب برای همه

زمان کل دوره : 5 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 22

سال آموزش : 2016

فایل تمرینی : –

مربی دوره : پژمان رجبی

نرم افزار : 3ds Max 2014

زیرنویس انگلیسی : ندارد

Persian Training of particle system in 3D Max Vol.2

دانلود با لینک مستقیم و سرعت بالا : 980 مگابایت کامل

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز بدون هیچ گونه محدودیتی
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • بدون تبلیغ ! بله با تهیه اکانت ویژه دیگه خبری از تبلیغ نیست
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز دهی به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)

User Rating: 3.9 ( 1 votes)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا