mayaSubstance PainterTopoGunUdemyZBrushآموزشانیمیشنپست پروداکشنتکسچرینگحجاریرندرینگساخت بازیشرکت سازندهطراحی کاراکترطراحی لباس و پارچهمحتوای آموزشمدل سازینرم افزار استفاده شده

مدلینگ کاراکتر و تکسچرینگ برای بازی – پایپ لاین کامل

Character Modeling & Texturing For Game – Complete Pipeline

مدلینگ کاراکتر و تکسچرینگ برای بازی

مدلینگ کاراکتر و تکسچرینگ برای بازی

 

در این دوره آموزشی از شرکت Udemy ، نحوه مدلینگ کاراکتر و تکسچرینگ برای بازی یک کاراکتر آماده انیمیشن را برای بازی در Zbrush ، Maya ، Topogun و Substance Painter یاد خواهید گرفت. اگر قصد دارید که فرآیند کامل ایجاد کاراکتر بازی را یاد بگیرید ، دوره رو دانلود و مشاهده کنید ، در غیر اینصورت به صفحات دیگر سایت مراجعه کنید.

ابتدا اسکالپ و پولی پینتینگ را روی پروژه سر کوچک شروع میکنیم. با استفاده از داینامش و zsphere به مسدود کردن کاراکتر میپردازیم. نحوه مسدود کردن لباس کاراکتر را با متد های مختلف که در پروداکشن استفاده میکنم را خواهیم آموخت. به تعریف ویژگیهای چهره و زیبا کردن نگاه کاراکتر میپردازیم.

بعد به اسکالپ مو با سبک خاص را با استفاده از zmodeler و برخی از براش های خاص را انجام می دهیم. سپس ، نحوه اسکالپ لباس چین و چروک دار ؛ مدلینگ و اسکالپتینگ سطوح سخت آبجکت zmodeler و تکنیک داینامش ؛ مبانی اصولی کار با مایا برای مبتدیان ؛ ریتوپولوژی شخصیت در مایا ، تاپ گان و زیبراش ؛ یووی آنوارپینگ در مایا 2018 ؛ بیک انواع مپ ها : نرمال Ambient occlusion, Curvature, position, thickness و مپ Color ID در سابستنس پینتر ؛ تکسچرینگ کاراکتر در سابستنس پینتر ، از جمله مواردی است که در این دوره آموزشی ارائه شده از سافت ساز خواهید آموخت.

عناوین اصلی دوره آموزشی :

  • مدلینگ و حجاری کاراکتر با استفاده از زیبراش
  • ریتوپولوژی با مایا ، تاپ گان و زیبراش
  • یو وی آنوراپینگ در مایا
  • تکسچرینگ کاراکتر و پراپ ها با استفاده از سابستنس پینتر
  • بیک مپ ها در سابستنس پینتر
  • رندرینگ در سابستنس پینتر
تری دینگا

عنوان دوره : Udemy – Character Modeling & Texturing For Game – Complete Pipeline

سطح : متوسط

زمان کل دوره : 23.5 ساعت

تعداد فایل های تصویری : 155

سال آموزش : 2018

فایل تمرینی : دارد

مربی دوره : Nalini Kanta Jena

نرم افزار : Zbrush ، Maya ، Topogun ، Substance Painter

زیرنویس : ندارد

Udemy – Character Modeling & Texturing For Game – Complete Pipeline

Requirements
  • This course is for beginners so there isn’t any prior knowledge required. you can start from scratch.
  • You need to install Zbrush, Maya, Topogun and Substance painter for follow along.
  • You need to have a pen tablet for sculpting.
  • You need to have a strong desire and patients to learn these topics because it’s a 23 hour’s long course.
Description

Student reviews :

John T. Meredith says : This is an excellent course. Learned things I had not seen any where else. Very clear and point by point step by step. Superior.

Raul Dunkley says : The course is excellent. Nalini is an amazing tutor. One Love, Raul – Jamaica.

Hi, Welcome to Character Modeling & Texturing For Game – Complete Pipeline Course.

In this course you will Learn to sculpt, retopo & texture an animation ready character for game in Zbrush, Maya, Topogun and Substance Painter.

Do you want to learn the full process to make a character for game ? if so then this is the course for you.

Welcome and Instructor Intro 

My name is Nalin, I am a 3d Modelling and Texturing Artist and Educator.

I have been teaching since 2008 at various Institution such as ZICA, Reliance Education and Arena Animation. I have also worked as a Character Modelling and Texturing Artist at Lakshya Digital and Dhruva Interactive.

Benefits

At the end of the course, you will be able to create beautiful looking characters for game using Zbrush, Maya, Topogun and Substance Painter.

List of Major Components

  • Modeling and Sculpting Characters Using Zbrush
  • Retopology using Maya, Topogun & Zbrush
  • UV Unwrapping in Maya
  • Texturing Characters and Props Using Substance Painter
  • Baking Maps
  • Rendering in Substance Painter

Let’s see how the course is designed and what’s there for you. There would be 13 modules.

1st module – you will learn Zbrush from scratch,  Sculpting and poly painting basics by working on a small stylized head project.

2nd module – I am going to start the main character project and you will learn how to start and block in the character from scratch using dynamesh and zsphere.

3rd module – you will learn how to block in the clothing of the character using different method I use in production.

4th module – you will learn how to define the face features and  making it look beautiful.

5th module – you will learn how to sculpt stylized hair using zmodeler and some specific brush.

6th module – I will show you how to sculpt stylized clothing wrinkles.

7th module – you will learn all about modelling and sculpting hard surface object zmodeler, dynamesh and some other Technics

8th module – you will learn Maya Basics and this module is for absolute beginners.

9th module – I will do the character retopology in Maya, Topogun and Zbrush. We are going to start with Maya retopo and here you will learn how to use Quad draw tool for retopology. And then I am going to switch to Topogun a specialized retopo software, and you are going to learn it’s magical tools to retopo your character with speed. Then we are going to see how we can also use Zbrush to create low poly

10th module – you are going to learn character UV unwrapping using Maya 2018 new tool set. Here I am going to show you various ways to unwrap and some new powerful tools. And finally we are going to create the UV layout.

11th module – , I am going to start baking various maps such as Normal, Ambient occlusion, Curvature, position, thickness and Color ID map using Substance painter. I am also going to show you how to eliminates any errors in those maps.

12th module – we are going texture the character inside substance painter. First I am going to start with the very basics of the software and then I am going to texture the clothing, you are going to learn how to create leather jackets. Later I am going to make the character look a little dirty by adding a dirt layer. then I am going to work on the skin and the make up on the face and we are going to paint the eyes next. Then I will put some metal materials on the hard surface parts. Then you will learn how to create glowing emmisive parts. And finaly we are going to render our character with iray.

13th module – then in the final module, I am going to conclude and wrap up the course.

حجم کل : 21.3 گیگابایت

برای دسترسی به کل محتویات سایت عضو ویژه سایت شوید

برای نمایش این مطلب و دسترسی به هزاران مطالب آموزشی نسبت به تهیه اکانت ویژه از لینک زیر اقدام کنید .

دریافت اشتراک ویژه

مزیت های عضویت ویژه :

  • دسترسی به همه مطالب سافت ساز بدون هیچ گونه محدودیتی
  • آپدیت روزانه مطالب سایت از بهترین سایت های سی جی
  • بدون تبلیغ ! بله با تهیه اکانت ویژه دیگه خبری از تبلیغ نیست
  • دسترسی به آموزش نصب کامل پلاگین ها و نرم افزار ها

اگر در تهیه اشتراک ویژه مشکل دارید میتونید از این لینک راهنمایی تهیه اشتراک ویژه رو مطالعه کنید . لینک راهنما

For International user, You can also stay connected with online support. email : info@softsaaz.ir telegram : @SoftSaaz

تمامی مطالب توسط تیم سافت ساز ترجمه و جمع آوری می شود . منبع سافت ساز

امتیاز به این مطلب :

امتیاز سافت ساز

لطفا به این مطلب امتیاز دهید :)

User Rating: 4.63 ( 2 votes)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا